Liitäntätien asfaltointi:
Kentän liitäntätien asfaltointi on päätetty siirtää ykkösprioriteetiksi ojien perkauksen ja kentän kosteusrempan sijaan.
Asfaltointi työ aloitetaan aikaisintaan kesäkuussa ja se sisältää tien asfaltoinnin risteyksestä rullaustiehen asti, sekä rullaustien ja purjekonehallille menevän mutkan levityksen.
Työn vaiheet:
Tiepohja lanataan ensin tasaiseksi, jonka jälkeen pohjalle levitetään mursketta 50-100mm ja sen päälle tulee asfaltti. Asfaltin profiili ajateltiin tehtäväksi niin että tien keskiviivalla olisi harjanne, eli vesi valuisi molemmin puolin tietä. Asfaltin leveydeksi tulee 6m.
Asfaltointityön aikana liitäntätie ei tietenkään ole käytössä, joten sisääntulo voidaan ohjata tuona aikana kentän eteläpään puomi-sisääntulon kautta. Ohjeet, kuinka sen kanssa toimitaan, tulee myöhemmin.
Kentän pohjoispään ojanperkuuta, salaojia ja uutta pintaa:
Suunnittelu pitäisi aloittaa ASAP ja samoin kilpailutus kun suunnitelma on ensin valmis. Vaaitus, eli veden pois juoksutuksen kartoitus suoritetaan tietysti ennen suunnittelun aloitusta.
Eli varsinainen työjärjestys tulee olemaan:
-Vaaitus
-Suunnittelu
-Kilpailutus > kun työn tekijä löytyy,
-Ojien perkaus
-Salaojien teko
-Maan vaihto "soituneilla"/kosteilla alueilla.
-Kovan pintamateriaalin levitys ja jyräys tarvittaville alueille, mutta etenkin pohjoispään purjekoneiden laskualueelle niin, että kaksi konetta voi huoletta laskeutua peräjälkeen rinnakkaisille linjoille.
Työn aloitus sijoittunee aikaisintaan elokuun alkuun. Työhön liittyvät ilmailu rajoitukset hoidetaan sekä paikallisesti ilmoittamalla henk. koht. viesteillä, Karhulan ilmailukerhon sivuilla ja tietysti tarvittaessa Notamilla.