Moottorin ja laitteiston uudistus
Samaan aikaan kun lento- ja muu toiminta sekä talvisin koneiden huollot pyörivät normaalisti, kaiken taustalla vintturia valmisteltiin koko ajan uudistukseen ja käytännössä uudistettiinkin "pala palalta".
Scanian vetoakseli jo koneistettuna. Hyvää yritetty mutta uudenveroista priimaa pukkaa.
Uuden moottorin turbo purkuvaiheessa, jolloin huomattiin, että on hankittava uusi.
Uudesta moottorista männät ja kiertokanget jo irrotettuna.
Vaikkei mylly vielä varsinaisesti pyöri mutta pyöriteltiin sitä pajalla kun on vehkeet. Käsipelillä murikkaa ei nostelisi.
Vauhtipyörä ja paineasetelman painelevy koneistettuna (purjelennon harrastetyönä parhaimmillaan). Tämä piti tehdä, että voitiin liittää kymmenenvaihteinen vaihteisto siihen vanhaan koneeseen. Tämä oli väliaikainen ratkaisu projektin paloittelemiseksi pienempiin osiin.
Tuo vauhtipyörä oli kuitenkin koekäyttöjen ajan vielä käytössä tuossa tulevassa koneessa (siitähän se on peräisinkin).