K-8b on alkuperältään länsi-saksalainen harjoitus- ja tehopurjekone. K-8b:n prototyyppi lensi ensi kerran vuonna 1957. Koneesta tuli varsi suosittu ja niitä rakennettiin vuoteen 1972 mennessä yli 1100 kapplaletta. Siipi on puurakenteinen, runko on teräsputkea ja päällyste on kangasta. Karhulan Ilmailukerho hankki kaksi Suomessa valmistettua K-8b -konetta vuosina 1965 ja 1968.
Näyteillä oleva kerhon 1968 hankittu OH-348 oli alkujaan OH-RTU. Kuiturakenteisten koneiden tullessa K-8b alkoi vanheta, mutta se päätettiin säästää tuleville polville lentävänä museokoneena. Kone on vielä pääsääntöisesti normaalissa lentokäytössä.
Teknisiä tietoja: Kärkiväli 15 m, pituus 7 m, tyhjäpaino 210 kg, max. lentopaino 310 kg, max. nopeus 190 km/h. Liitosuhde 1:25.